Čtvrtina dětí z chudších rodin zůstala během lockdownu bez podpory
Během pandemie covidu-19 se ukázalo, že až 25 % dětí z méně vzdělaných nebo ekonomicky slabších rodin nemělo při distanční výuce žádnou domácí podporu. Naopak u dětí z rodin s vyšším společenským postavením to bylo pouze 7 %. Tento nedostatek podpory vedl k horším školním výsledkům těchto žáků.
Pandemie také změnila vztah mezi školou a rodinou. Učitelé se snažili být vůči rodičům empatičtí, ale zároveň se obávali ztráty své role, když odpovědnost za vzdělávání převzali rodiče. Odborníci se shodují, že tato situace odhalila slabiny českého vzdělávacího systému a prohloubila nerovnosti mezi žáky.
Zaujalo Tě toto téma?
Čtvrtinu dětí z chudších rodin při lockdownech nikdo neučil, uvedli experti
Posted in Novinky on Nov 28, 2024.